~ SIKÇA SORULAN SORULAR~

ÇAY HAKKINDA GENEL SORULAR

Lazika’nın diğer çaylardan farkı ne?

Lazika, çayı sadece üretmez — tasarlar. Topraktan bardağa kadar her aşama özenle planlanır. Yaprakların nasıl toplandığından, hangi bitkilerle harmanlandığına kadar her şey bir amaca dayanır. Çünkü bizce, iyi bir çay tasarım işidir.

2. Hangi tür çaylarınız var?

Lazika olarak Türkiye’nin hatta dünyanın en geniş çay yelpazesini üretiyor ve sizlee ulaştıyıroruz. Rize'nin yüksek köylerinden elle toplanan İlk Hasat Siyah Çaylarımızın yanı sıra, el yapımı erken hasat Yeşil çaylarımız, Süper Yeşil çaylarımız, Fonksiyonel Bitki ve gerçek Meyveden üretilen çaylarımız ve hediyelik Otantik Türk çaylarımız bulunmaktadır. İster güçlü bir siyah çay, ister rahatlatıcı bir bitki çayı arayışında olun, size uygun, her anınız için tasarlanmış bir çayımız mutlaka vardır.

3. Dökme çay ile poşet çay arasındaki fark nedir?

Lazika için dökme çay ile poşet çay arasında hiç bir fark yoktur. Sadece çayın formu farklıdır. Hiç bir çayımız toz içermez. Poşet çaylar daha ince çay içerir, bu da daha hızlı demlenmesini sağlar.

4. İki kere filtre ne demek? Tüketiciye ne fayda sağlar?

Lazika siyah çayları, üretim sürecinde iki kez filtrelenir. Bu özel işlem, çay yapraklarından ayrılan tozları arındırır.

Sonuç mu?
🫖 Daha berrak, daha temiz, daha lezzetli bir çay.
💨 Paketin içinde gereksiz ağırlık yok, sadece saf çay yaprakları.
💡 Toz olmadığından, daha fazla demleme yapılabilir.
Bu da demek oluyor ki: Lazika çayıyla daha çok fincan, daha çok keyif.

5. Çayımı nasıl saklamalıyım?

Çayınızı taze tutmak için hava geçirmez bir kapta, serin, kuru ve karanlık bir yerde saklamalısınız. Çay, nem ve güçlü kokuları kolayca absorbe edebilir, bu nedenle baharatlar gibi keskin kokulu gıdalardan uzak tutmak önemlidir. Lazika çay poşetleri, çayınızın tazeliğini korumak için özel olarak tasarlanmıştır.

6. Çay ne kadar süre taze kalır?

Tüm çaylarımızın üzerlerinde tavsiye edilen tüketim tarihleri vardır. Bu tavsiye tarihidir, son kullanma tarihi değilidir. Tüm ambalajlarımız içindeki çayı uzun süre saklamak üzere tasarlanmıştır. siyah ve yeşil çaylar için tavsiye edilen süre 3 yıl, bitki çayları için ise 2 yıldır. ancak çayın nem, koku ve direk ışıktan uzak tutulması gereklidir.

7. Çaylarınızda kafein var mı?

Evet, bazı çaylarımız kafein içerir. Örneğin, siyah ve yeşil çaylarımız doğal olarak kafeinlidir. Ancak, kafeinsiz bitki ve meyve çayı seçeneklerimiz de mevcuttur. Ürün açıklamalarında kafein içeriği hakkında detaylı bilgi bulabilirsiniz.

8. Çayınızı nasıl demlemeliyim?

Türk Siyah Çayı için geleneksel çaydanlık yöntemini öneriyoruz. Yeşil çay ve bitki çayları için ise, kaynamış suyun birkaç dakika bekletilerek yaklaşık 80-85°C'ye düşmesini bekleyin ve ardından çayı 3-5 dakika demleyin. Her çay türü için önerilen demleme süreleri ve sıcaklıkları ürün ambalajlarında belirtilmiştir.

9. Sağlık faydası sağlayan karışımlarınız var mı?

Evet! Fonksiyonel çaylarımız var. Web sitemizde fonksiyonel kategorisinden ulaşabilirsiniz bu çaylarımıza. Çaylar ilaç veya takviye gıda değildir. Size sağlıkı yaşam yolculuğunuzda destek olur. Örneğin, Kolajenli Yeşil Çayımız normal cilt ve saç sağlığını desteklerken, Prebiyotik Yeşil Çayımız normal sindirim sistemine katkıda bulunur. p>

10. Çaylarınız nereden geliyor?

Çaylarımız, Türkiye'nin Doğu Karadeniz bölgesinin verimli topraklarından, özellikle Rize'nin yüksek köylerinden elle toplanmaktadır. Yerel çiftçilerle doğrudan çalışarak en kaliteli yaprakları temin ediyoruz. Lazika’nın üretim ve operasyonun 100%’u Ardeşen Rize’dedir. Amacımız bölgemizin çayını ve insanının emeğini tüm dünyada istenilen, tercih edilen bir marka haline getirmektedir.

11. Çaylarınız glutensiz ve alerjen dostu mu?

Evet, çaylarımız doğal olarak glutensizdir ve bilinen alerjenleri içermez. Ancak, özel bir alerjen endişeniz varsa, ürün içeriklerini incelemenizi veya bizimle iletişime geçmenizi öneririz.

12. Çay poşetleriniz mikro plastik içeriyor mu?

Hayır, çay poşetlerimiz mikro plastik içermez. Mısır nişastasından elde edilen ve biyobozunur bir malzeme olan PLA (Polylactic Acid) kullanıyoruz. Bu sayede, çayınızda mikroplastik bulunmaz ve doğaya zarar vermez.

13. Kafeinsiz seçenekleriniz var mı?

Evet, doğal olarak kafeinsiz bitki ve meyve çaylarımız mevcuttur. Detaylar için ürün sayfalarımızı inceleyebilirsiniz.

14. Çaylarınız hangi sertifikalara sahip?

Tüm çaylarımız Rize Ardeşen’deki kendi üretim tesisimizde, uluslararası gıda güvenliği standartlarına uygun şekilde üretilir Lazika olarak; FSSC 22000, ISO 22000, GMP, Helal ve SEDEX, FDA sertifikalarına sahibiz. Çaylarımız tamamen doğaldır, kimyasal içermez ve güvenilirliği belgelenmiştir. Ürün ambalajlarında ve web sitemizde sertifikalarımıza dair detayları inceleyebilirsiniz.

15. Çaylarınız kilo vermeye yardımcı olur mu?

Çay tek başına bir kilo verme çözümü değildir, ancak bazı çaylarımız—özellikle yeşil çay—dengeli bir diyet ve aktif bir yaşam tarzı ile birleştiğinde metabolizmayı destekleyebilir.

16. Çaylarınızda yapay aroma veya koruyucu var mı?

Kesinlikle hayır. Lazika çaylarında yapay aroma, tatlandırıcı ya da koruyucu bulunmaz. Her harmanımızda yalnızca doğanın sunduğu saf ve yüksek kaliteli bitkiler yer alır.

17. Çaylarınız helal sertifikalı mı?

Evet. Lazika çayları helal sertifikalıdır ve helal olmayan hiçbir bileşen içermez. Doğal içeriklerle, güvenle tüketebileceğiniz çaylar sunuyoruz. Keyfini çıkarın!

18. Çay paketleriniz geri dönüştürülebilir mi?

Evet, ambalajlarımız sürdürülebilirlik ilkeleriyle tasarlanmıştır.
Kullanılan materyallerin büyük bölümü geri dönüştürülebilir ve sürekli olarak çevreye daha duyarlı hale getirmek için çalışıyoruz. Mesela bez çaylarımız Ardeşen’in köylerinde kadın arkadaşlarca evlerde dikiliyor. Çayı kullandıktan sonra ambalajı evinizde bir çok farklı şet için kullanabilirsiniz. Bez ambalajımız için çektiğimiz Videomuzu izlemek ister misiniz!

19. Toptan satış veya iş birliği imkânınız var mı?

Evet! Lazika çaylarını işletmenize veya markanıza dahil etmek isterseniz, sizinle çalışmaktan memnuniyet duyarız. Toptan satış ve özel iş birlikleri için bizimle iletişime geçin.

ÜYELİK & ABONELİK

1. Çay aboneliği servisi sunuyor musunuz?

Henüz yok! Ama ilgileniyorsanız, bize bildirmeniz yeterli—fikirlerinizi çok seviyoruz, belki de hayata geçiririz!

2. Bir ödül ya da sadakat programınız var mı?

Evet! Her sipariş verdiğinizde ya da bir yorum bıraktığınızda Para Puanı kazanıyorsunuz. Bu puanları, gelecekteki siparişlerinizde kullanabileceğiniz hediye çeklerine çevirebilirsiniz.

3. Üyelik nasıl çalışıyor?

Çok basit! Sadece bir hesap oluşturun, ve zaten üyesiniz. Üye olarak, siparişlerinizi takip edebilir, favori çaylarınızı kaydedebilir, liste oluşturabilir, sevdiğiniz çaylar için stok ve fiyat bildirimleri alabilirsiniz.

SİPARİŞ VERME

1. Siparişimden vazgeçebilir miyim?

Evet, ancak sadece henüz gönderilmediyse—genellikle siparişi verdikten 2-3 saat içinde.

2. Promosyon kodumu nasıl kullanırım?

"Sepetim" kısmına gittiğinizde "Hediye Çeki Kullan" seçeneğini göreceksiniz. Ayrıca ödeme sayfasında "Hediye Çeki Kullan" kısmına kodunuzu girebilirsiniz.

3. Promosyon kodum neden çalışmıyor?

Birkaç nedeni olabilir: Belki zaten kullanılmıştır, ya da yazım hatası olabilir (büyük harfler ve boşluklar önemli!). Hala sorun yaşıyorsanız, bize ulaşın, yardımcı olalım.

4. Teslimat adresimi siparişi verdikten sonra değiştirebilir miyim?

Maalesef hayır. Siparişiniz verildikten sonra adres kilitlenir—siparişinizi onaylamadan önce adresinizi bir kez daha kontrol ettiğinizden emin olun!

TESLİMAT

1. Kargo seçenekleriniz ve ücretleriniz nelerdir?

Türkiye içi gönderimler 750 TL altındaki siparişler için 120 TL. Ama sepetiniz 750 TL ve üzeriyse, kargo bedava! Yurtdışına ise 50 ülkeye gönderim yapıyoruz ve kargo ücreti, teslimat adresinize göre değişiyor.

2. Siparişim ne kadar sürede gelir?

Türkiye içindeki teslimatlar 2-5 iş günü arasında tamamlanır. Yurtdışındaki teslimatlar ise bölgeye bağlı olarak değişir. Siparişinizin ilerleyişini her zaman takip edebilirsiniz!

3. Siparişimden vazgeçebilir miyim?

Evet, siparişiniz henüz gönderilmediyse iptal edebilirsiniz. Ancak, gönderim süreci başladıysa ne yazık ki iptal işlemi yapılamaz.

4. Çaylarınızda kafein var mı?

Bazılarında kafein bulunur, ancak kafeinsiz seçeneklerimiz de mevcuttur. Detaylı bilgi için ürün açıklamalarını inceleyebilirsiniz.

5. Çayları nasıl saklamalıyım?

Çayınızı taze tutmak için hava geçirmez bir kapta, serin ve karanlık bir ortamda saklamalısınız. Işık ve nemden uzak tutmak çayınızın ömrünü uzatacaktır.

6. Siparişimi nasıl takip edebilirim?

Hesabınızdan "Siparişlerim" kısmına giderek takip edebilirsiniz. Kargonuz kurye tarafından alındığında, gerçek zamanlı takip bilgilerini görebileceksiniz..

SİPARİŞ SORUNLARI & İADE

1. Çayımı beğenmezsem iade ya da değişim yapabilir miyim?

İade yapabilirsiniz, ancak değişim kabul edilmiyor.

2. Siparişim nasıl iade edilir?

Siparişiniz geldikten sonra "Siparişlerim" kısmına giderek bir iade kodu alabilirsiniz, bu kodu ürünü geri gönderirken kargo şirketine vermeniz gerekecek.

3. Bir ürünü değiştirmek yerine iade edebilir miyim?

Hayır, ama iade edebilirsiniz.

4. Yanlış ya da hatalı bir ürün alırsam ne yapmalıyım?

Hemen bize bildirin, durumu hemen düzeltelim! Herhangi bir karışıklığı ya da sorunu hızlıca çözmek için buradayız.

cultureSettings.RegionId: 0 cultureSettings.LanguageCode: TR